? ??????????????Science of a Splatter? ????? ?? ???Rating: 4.5 (33 Ratings)??24 Grabs Today. 20947 Total G
rabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ?????Summer's Glory? ????? ?? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??1 Grab Today. 1414 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, March 17, 2009

BanJir oOO..BanJIr

mm...banjir ek..sebenaunyer dah agak lapuk dah story ni...jumaat lepas umah saya naik air...rasanyer biter banjir di hulu langat...jumaat lepas kira gempar gak arr...sebab dalam masa 15 tahun ...ni yang paling teruk...tapi hubby saya kata ( sememangnya hubby saya anak jati langat)..dulu masa dia sekolah rendah lagi teruk...banjir jumaat lepas mmg wat saya mengelabah...mana tak nyer...berkali2 jiran2 call bagi tau air sg yang betul2 tepi pagau umah saya dah sama level ngan tanah....suspen kan...yang suspen lagi depa dok kata jalan masuk ke langat dari arah cheras & ampang..dua2 dah terputus...waduh.....macamana nie...rasa nak menangis pun ada gak..( bukan rasa jer...nangis dah pun) bukan sebab per...sedih mengenangkan kalau tak sempat balik umah amik barang2 yang penting..otw nak balik..bertalu2 tipon saya berbunyi...saya tak mau jawab sebab takut dengan info yang jiran2 nak bagitau..tup2 hubby call kata boleh balik ikut jalan ampang....dengan ati yang berdebau ni dari opis saya balik ikut jalan ampang...sampai umah ..hujan dan mula berhenti.....alhamdulillah....umah saya selamat.. cuma abis tanaman hubby saya yang terendam dek air sg....tapi yang kesiannyer umah ibu mertua saya..abis barang2 umah..air masuk hingga takat lutut...adik ipar saya si oshin siap kata " k. ija, tadi sofa siap terapung....pergh dahsyatkan!!!...so aktiviti seterusnya ialah operasi mengemas...malam tu layan tv3...berita banjir di hulu langat ...mmg dahsyat..mana tak nyer umah2 kat area sg serai semua nampak bumbung jer...sian depa....tapi nak watmacamana..dah takdir dan dugaan oleh NYER...banjir ooo..banjir....

6 comments:

Diamilikku said...

banjir sekarang tidak boleh di duga..dulu banjir sinonim dengan kelantan terengganu pahang..sekarang boleh kata satu msia dah kena banjir...

TiNiE said...

takperla za, syukur takder kemalangan jiwa..redha jerla..

ieza said...

diamilikku - tu la...

tinie - ya betui...

Unknown said...

hai iza.....aini baru terhumpa la blog iza...heheh..;)
sorila aini ni tak berapa reti sangat bab2 blogs ni...huhu...:(
aini dah baca blogs2 iza....bestla...heheh
ok iza laling.....take a good rest ya dear....:)

aramis2177 said...

loh iza...banjir gak kat sana ehh???iskkk......siannye mak nawa kan!abis laa umah dia..mujuq sampai lutut aje kan..umah yg nampakl bumbung tuh..lagi laaaaa sadis kan!!!apa2 pun bersyukur umah iza xkena apa2....mujuq kolam ikan korang tak terjejas kan..kan..kan.!!!!!heheee

ieza said...

aramis2177 - tu lapsai....nasib anak2 ikan nawa selamat...kalau tak sure meraung.....