? ??????????????Science of a Splatter? ????? ?? ???Rating: 4.5 (33 Ratings)??24 Grabs Today. 20947 Total G
rabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ?????Summer's Glory? ????? ?? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??1 Grab Today. 1414 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, February 27, 2009

Maaf & Memaafkan...

pagi tadi otw gi opis dalam keter sambil layan radio...ada plak pagi ni pakar motivasi yang terkenal Dato' Fadzilah Kamsah bercoloteh...antara yang menarik minat saya bab biler dia kata..."apa kata arini sebelum kita balik..kita minta maaf pada semua kawan-kawan kat opis macam kita akan mati esok...mana tahu kalau betul2 kita mati esok'..balik umah sampai pintu umah..kita senyum kat pasangan kita, kat anak2 kita..sapa jer..pastinya hari kita akan lebih bermakna"..perghh..tiba2 saya rasa tersentuh plak...mmm..tul gak kata beliau...mana la tahu kan kalau sok kita mati...tak sempat kita nak minta maaf kat org2 yang kadang2 kita sendiri tak perasan yang kita ada buat silap ker, kita kutuk ker, kita sakitkan ati depa ker..ish....macamana la gamaknyer kita nak minta maaf ngan org yang mmg tak sebulu ngan kita ek...tak pasal2 kang kita plak yang dikata giler...huhuhuhuh...teringat la pulak ada sorang CC kat opis saya dia pernah cakap kat saya masa saya bagitau dia yang saya dok bengang dgn perangai sorang kakak kat opis saya yang ala2 diva yang rasa diri bagus melangit..setiap butir kata dari mulut dia asyik menyakitkan ati org jer dah la suara ala2 petir di langit...eh ...terluah perasaan plak...tapi itu la kenyataan nyer bukan saya jer yang tensen...budak2 lain pun nenyirap gak..heheheh..melalut plak ..haha..CC tu kata...cuba kita sedekah kan Al-Fatihah setiap kali selepas solat pada org2 yang kita nyampah...insyaAllah..satu ari nnt terbuka ati dia untuk berubah...perghhh..payah siut nak buat..dah lah menyampah kat dia nak plak wat camtu...tapi...biler pk2 balik...kita kat dunia ni sekejap jer..yang kekal nun di sana...ntah sok lusa...ntah jap2 gi sampai masa kita...kembali la kita kepadaNYA...huhuhuhu...oleh itu...saya amik kesempatan ni nak minta maaf kepada semua atas semua salah silap saya..kadang2 saya ni terover gak..almaklumla ..manusia biasa....Oleh tu...mai la kita sama2 bermaaf2an...tak rugi pun...

7 comments:

dieya said...

Erm..sbr jela kak..tu jek yg kte leh wat...yg pnting kte x kcau hdup dorang....Allah akan sntiase disisi org2 yg sabar....

ieza said...

dieya - tu arr dik...tak pa yang penting akak ada korang2 yang sentiasa ada ngan akak..kalau tak dah lama perang dunia ke-3 meletus..hhuhuhuh

TiNiE said...

akak sokong sgt² entry ko ni za...

Izyan said...

btol..perlu saling bermaafan..hehe..

ieza said...

tinie - thanks sis..

izyan - setuju2...

Azure said...

ieza, apa yg CC tu cakap betul la (btw, CC tu apa? hehehe)..

saya selalu geram kat bos saya dulu, tp bila solat, saya doakan dia...lepas tu rasa lega sgt..taktau la nape, macam dah bole lupa apa yg dia buat...

tp lepas2 tu dia buat lagi, saya sakit ati balik...hahaha...kena selalu la doakan dia kut...


btw...u kena tag yea =P

ieza said...

azure - CC tue Chief Clerk (Pembantu Tadbir Kanan)..iza kijer kat ministry of tourism..org gomen arr....tul tu..mmg susah ek..bukan pa..org yang kita nyampah tu tak sedau2 diri...ishhhhhh....sabau jer la ek...nak wat camna lagi..mmg perangai depa camtu...huhuhuhuh...

oo ya ka...nnt iza check it out....